Tuesday 16 October 2012

Siri Bercakap Dengan Lagenda


Assalamualaikum.

Mana perginya penulis-penulis lain ni? Tidur ke? Asyik-asyik aku punya artikel ja yang keluar. Hahahah… tapi tak mengapa sebab aku memang suka menulis. Harap nanti dapat menulis buku pula. Ok berbalik kepada topik asal. Masa korang kecik-kecik korang pernah baca buku siri bercakap dengan jin tak? Mesti pernah kan? Ok jadi mulai hari ni aku akan menulis satu artikel yang akan bersambung-sambung iaitu siri bercakap dengan lagenda.

Kalau ada orang tanya korang siapa lagenda bola sepak Johor. Siapa nama pertama yang keluar dalam kepala otak korang? Mesti ada Boban kan dalam senarai-senarai tu? Betul tak? Kalau orang Johor ada yang tak kenal siapa tu Boban, memang memalukan je. Ok taknak cerita banyak, nah korang baca sesi temubual ekslusif bersama Ervin Boban, Lagenda Johor 1989 hingga 1995. Kat mana aku jumpa Boban ni korang tak perlu ambil tau. Kang aku cakap kitorag jumpa kt warung Wak Radol korang tak percaya plak. Temubual di buat dalam bahasa omputih tapi aku alih bahasa kat sini takut nanti susah plak korang kena copy pastu paste kat google translate.

“Saya amat gembira apabila anda masih ingat saya sebagai idola dan sebahagian daripada pemain Johor. 7 Tahun lamanya saya berada di Malaysia dan saya amat cintakan orang-orang yang pernah sama-sama berkerja di samping saya dan juga peminat yang sentiasa menyokong saya. lebih-lebih lagi anak saya di lahirkan di Malaysia. Jadi Johor mempunyai tempat yang teristimewa di dalam hati saya.”

“walaupun banyak yang telah berubah di Johor. Tetapi pasukan pasti akan sentiasa mendapat sokongan daripada peminat seperti mana pada zaman saya bermain dahulu. sokongan yang di berikan pada masa itu adalah sangat FANTASTIK! Pemain professional adalah baik untuk pembangunan bola sepak Malaysia (Johor) dan ANDA harus menyokong mereka seperti mana ANDA menyokong saya pada masa dahulu.”

Ini adalah siri pengenalan sahaja. Kalau meletup tersebar di serata Johor, aku sambung siri seterusnya. Jadi apa tunggu lagi. Korang sebarkan lah link Blog ni ke seluruh pelusuk negeri. Kisah lengkap akan di ceritakan pada bahagian pertama “SIRI BERCAKAP DENGAN LAGENDA ERVIN BOBAN”. Nantikan kemunculannya dan harap semua dapat bersabar.

“ANDA harus menyokong mereka seperti mana ANDA menyokong saya pada masa dahulu.” - Ervin Boban (Lagenda Johor 1989-1995)

~Malek Reduan~


Gambar Ervin Boban (kiri) yang terbaru

7 comments:

  1. respect from kedai kacang pool

    ReplyDelete
  2. Terbaik bro.. keep it up. Bawak boban gile larkin..

    ReplyDelete
  3. Boban & sanyo fc

    ReplyDelete
  4. pergh!! idola.. zaman bangku sekolah lagi..

    ReplyDelete
  5. littleearthkutearoom27 June 2013 at 05:13

    Salute dari kedai pastri di taman merdeka;

    ReplyDelete